Pagina's

woensdag 29 januari 2014

Bieten-appel smoothie

Deze smoothie is een echte boost voor je immuunsysteem, een ideale variatie op je groene smoothie! Deze smoothie draagt bij aan zuivering van je bloed, ontgifting van je lever, ontstekingsremming en het geeft een flinke shot vitaminen en mineralen. Daarnaast is de smaak erg verfrissend. Ik drink vrijwel elke dag een smoothie. Soms maak ik een flinke hoeveelheid, zodat ik 2 smoothies heb, waar ik 2 dagen mee kan doen. Niet meer, want dan 'vervliegen' de vitaminen en dat willen we natuurlijk niet.

NODIG (2 porties):
- 1 grote rauwe biet, geschild
- 1 citroen, geperst
- 1 groene appel
- 3 middelgrote wortels
- 2 cm gember, geschild

HOE:
Snij alle groenten en fruit, met uitzondering van de citroen, in grove stukken en doe in de blender. Voeg het citroensap toe samen met 300 ml water. Zet de blender aan en laat drie minuten draaien. Voeg water toe, tot de smoothie de gewenste dikte heeft.

Tip: je kunt deze smoothie ook maken met een sapjuicer. Hierdoor wordt de hoeveelheid wel minder. Ik kies er persoonlijk voor een smoothie te maken, omdat de vezels dan behouden blijven, welke ook enorm belangrijk zijn voor je gezondheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten